3 Daagse tour door de Outback van Australië!

2 februari 2018 - Melbourne, Australië

Als afsluiting van mij geweldige tijd in Australië en Nieuw-Zeeland zou ik nog eem laatse te keer een tour met een groep boeken. Het was nier zomaar ee tour, ik had namelijk een 3 daagse tour door Outback naar onder andere Uluru geboekt. Moest wel nog vluchten vanuit en terug naar Melbourne regelen, maar dat lukte wel. Maandag 29 januari kwam ik rond 11.30 lokale tijd aan in Alice Springs. Shuttlebusje naar mn hostel gepakt en voor de rest van de dag niet zoveel gedaan. Beetje dingen voorbereiden voor de komende 3 dagen.
30 januari werd ik rond 05.35 opgehaald door een busje van The Rock Tours. Mijn 3 daagse trip richting onder andere de Uluru en Kings Canyon ging beginnen! Na 2 tussenstops kwamen we rond 11.30 aan bij Uluru Airport om de ander helft van de groep op te halen. Viel me wel op dat er ook redelijk wat 50+ bij zat. En een aantal van mijn leeftijd. Maar goed, nadat we hen hadden opgehaald van het vliegveld vertrokken we naar het Uluru information centre. Daar kwamen we rond 13.15 en rond 2/3 uur begonnen we met de loop om de base van de Uluru heen. Genoeg water meenemen want het is warm. Vervolgens waren we van plan om de sunset te bekijken met uitzicht op de Uluru. Alleen toen we daar aankwamen regende het echt heel hard en onze gids had een ander idee. Namelijk teruggaan naar Uluru waar we net vandaan kwamen want met zoveel regen kan er iets unieks gebeuren: watervallen van de Uluru. En ja hoor, toen wij er aankwamen was het ook echt zo. Poncho aan en gaan met die banaan. Wel een erg unieke ervaring. Op de weg terug naar de bus begon de zon er ook weer eens door te komen dus kregen we ook nog een prachtige regenboog. 's Avonds sliepen we in een swag. Dat is eigenlijk niets meer dan een matje met een hoes eromheen waar je dan in kon liggen. Met een slaapzak erbij was dit prima te doen!
De volgende dag werden we rond 04.15 wakker gemaakt om de sunrise over de Ayers Rock te bezichtigen. Helaas niet echt veel van gezien. Daarna gingen we naar "Valley of the Winds" in Kata Tjuta. Net zo'n soort rotsblok als de Uluru. Ook deze loop was schitterend. Ondanks de vele vliegjes die de hele tijd rondom je vliegen (Uluru idem dito). Na de walk vertrokken we naar een campsite in de buurt van Kings Canyon. Prima campsite met als extraatje een tent waar je met je swag in kon gaan liggen. En bovendien hadden we deze avond een kampvuur gemaakt. Wel lekker warm in de avond!
Na in totaal iets van 5 uurtjes geslapen te hebben werden we om 04.00 wakker gemaakt. Het was alweer 1 februari, oftewel mijn laatste dag met de tour. Rond 5 uur later zaten we weer in de bus dit keer richting Kings Canyon. Rond 6 uur begonnen we met de ongeveer 4 uur durende loop. Echt heel gaaf en mooi om te zien! Je moest er wel voor zorgen dat je minimaal 2 meter van de cliff vandaan bleef want de uiteindes kunnen onstabiel zijn. Rond 10 vertrokken we dan weer terug richting Alice Springs. Onderweg hadden we echter nog wel 2 tussenstops. 1x voor de lunchpauze en 1x bij een kamelen boerderij. Hier kon je dan voor 9$ een ritje met de kameel maken. Dat heb ik dan ook maar mooi mee gepakt. Was wel een ietwat kort ritje, maar wel leuk om te doen. Vooral hoe de kamelen omhoog en omlaag komen. Na deze tussenstop vervolgden we onze weg weer en rond 17.30 kwamen we dan ook echt in Alice Springs aan. Mooi optijd want 2 uur later zouden we met zijn allen samen wat eten en drinken in The Rock Bar. Mooi even de tijd om te douchen en alles in en uit te pakken. Was tegen mijn verwachting in toch een erg gezellige en leuke groep om mee te reizen! Bovendien was het echt de beste manier om een eind te breien aan mijn reis (helaas).
2 februari werd ik alweer om 07.40 door de airport shuttle opgehaald want 2 uur later zou ik weer terug naar Melbourne vliegen via Adelaide. Om nog 1 nachtje bij Helen te slapen. Want 3 februari zou ik om 23.25 alweer in het vliegtuig richting Dubai zitten. Was dus alweer bijna tijd om naar huis te gaan.

Link foto's: