Lake Tekapo

Het was veer zover! We hadden de auto ingeleverd dus we moesten weer met de Kiwi Bus verder op stap. Opzich geen probleem want zo leer je meer mensen kennen, maar het zelf kunnen rijden in Nieuw-Zeeland was ook erg aantrekkelijk. Toch zaten we weer gezellig in de bus met als eindstation Lake Tekapo. Dit meer heeft eigenlijk, net zoals veel andere meren in NZ, de Southern Alps als achtergrond. Erg mooi dus! Maar voordat we daar aankwamen hadden we eerst nog een picknick stop aan Lake Pukaki. Ook dit is zo'n typisch meer van Nieuw-Zeeland. Erg blauw water met de bergen op de achtergrond. Toch is het telkens weer erg fascinerend om te zien! Tijdens de picknick een aantal foto's van het meer geschoten voordat we weer verder gingen. Na Lake Pukaki hadden we nog 1 stop tussen Lake Pukaki en Lake Tekapo in. Dit was een stop om een foto te kunnen maken van een van de meest gefotografeerde kerkjes in heel Nieuw-Zeeland. Het was wel een klein kerkje maar de locatie ervan was wel echt mooi! Vervolgens bereikten we na het kerkje ons einddoel Lake Tekapo. In Tekapo heb ik voor de rest niet veel gedaan. We verbleven er ook maar 1 nacht, want de volgende ochtend vertrokken we naar het einddoel van onze buspas. Christchurch!

Foto’s 1 - 9 van 9   |