Melbourne (Deel 2)

8 februari 2018 - Zeewolde, Nederland

Maandag 15 januari vertrok ik samen met Helen en Lauren naar Healesville Sanctuary. Dit was een plaats waar allemaal verschillende typisch Australische dieren waren. Heb onder andere kangoeroes, koala's, walibi's, dingo's en slangen gezien. Was eigenlijk voor het eerst dat ik een kangoeroe van zo dichtbij had gezien. Even later vertrokken we weer naar een doolhof. Hier hebben nog even gekeken wie er het beste was in de juiste weg kiezen. Jullie mogen raden wie er beide keren won ;). Dat was ook wel leuk om te doen! Daarna weer richting huis gegaan. Rustige avond voor de rest gehad.
De volgende dag gaf ik door het Birrarung park heenlopen nog een kans. Het was namelijk erg mooi weer op die dag. Een graad of 27 en geen wolkje aan de lucht te bekennen. Goh, wat dat betreft mis ik de regen in NL wel heel erg 😉.
In de avond van 17 januari ging ik naar Mount Dandenong. Op de top van de berg zat namelijk een restaurant die ook over een uitkijkpunt beschikte met een uitzicht van Melbourne en de omgeving. Hier heb ik eigenlijk een hele tijd gestaan totdat de zon onderging. Gelukkig was het een erg heldere dag dus je kon best veel zien! Rond deze dagen werd het trouwens wel steeds warmer. 17 januari was het nog slechts 33° en de twee daaropvolgende dagen werd het zelfs nog warmer.
Eigenlijk best heel warm om een dagje naar het centrum te gaan, maar dit is toch wat ik van plan was te doen de volgende dag. Had namelijk een gesprek voor een sales baan. Helaas niks meer van gehoord 😓. Daarna nog bij verschillende cafeetjes gevraagd, maar ook zonder al te veel succes. Nog langs het terrein van de Australian Open gelopen (met 37° trouwens!!). En toen besefte ik dat ik eigenlijk wel graag een wedstrijd mee zou willen pikken
Vrijdag 19 januari was het dan zover. Ik had tickets voor de middag sessie van de Rod Laver Arena gehaald. Ik heb uiteindelijk drie wedstrijden van de Australian Open kunnen kijken in het stadion. Waaronder de nummer 3 geplaatste van de mannen. Wel heel erg leuk om er geweest te zijn, maar het was me toch een partijtje warm (40° en in het stadion voelde het zelfs nog warmer aan). Was best een lange dag van 11.00 t/m 18.00. Maar zeker de moeite waard. Wilde erna nog tickets kopen voor de volgende dag (Federer en Sharapova), maar dat zat al vol 😕. Ben er in ieder geval wel geweest! Dan maar Federer op TV kijken de volgende dag.
Het begon er eigenlijk steeds meer op te lijken dat een baan vinden niet echt meer ging lukken op korte termijn dus ik begon al wat plannentjes te maken van wat ik nog wilde zien voordat ik 4 februari zou vertrekken.
Samen met Lauren en een vriendin van haar de 1000 steps lopen leek mij dan ook een goed plan. Dit omdat ik weer fit moest worden voor het voetballen! Het waren, zoals de naam al aangeeft, 1000 traptreden naar beneden lopen en daarna dezelfde weg weer omhoog. Was opzich best wel te doen! Daarna was het wachten geblazen op de klassieker! Die wedstrijd kon ik natuurlijk niet missen. Om 00.30 op 22 januari begon die dan eindelijk. Gelukkig won ajax met 2-0!
De volgende morgen zat ik rond half 10 's ochtends alweer in de auto richting Hanging Rock. Als je deze had beklommen had je een erg mooi uitzicht over het landschap rondom de Hanging Rocks. Was ook wel grappig om over de rotsen omhoog/omlaag te klimmen! Was het zeker wel waard trouwens.
Naast dat ik woensdag 24 januari naar de kapper en met Lauren en 2 van haar vrienden uiteten was gegaan had ik ook een aantal dingen geregeld voor mij laatste trip in Australië. Het was nu namelijk zeker dat ik 3 februari al richting huis vertrok en ik vond dat ik mijn laatste 1,5 week weer iets met een groep backpackers moest doen om zo mijn fantastische tijd in Australië en Nieuw-Zeeland in stijl af te sluiten. Mijn keuze viel al snel op een 3 daagse trip vanaf Alice Springs naar de Uluru (Ayers Rock) en weer terug. 29 januari zou ik dan naar Alice Springs vliegen om vanaf 30 januari t/m 1 februari de Uluru tour te doen en 2 februari zou ik dan weer terug naar Melbourne vliegen omdat ik natuurlijk voor 3 februari terug moest zijn.
25 januari was het voor mij weer tijd om naar de stad te gaan. Ik had onderweg naar het centrum online een ticket voor de sightseeing bus gekocht dus dat was mijn plan voor vandaag! De hele tour zou ongeveer 1,5 uur duren mits je elke stop in de bus bleef. Ik ben echter twee keer uitgestapt. Mijn eerste stop was de Eureka Skydeck. Hier kon je met de lift naar de 88e verdieping gaan om een prachtig uitzicht over Melbourne te krijgen. Gelukkig was het ook een erg mooie dag dus ik kon alles goed zien! Mijn tweede stop was de Queen Victoria Market. Helaas was ik hier net iets voor 2 uur aangekomen en laten ze nou net sluiten rond 2 uur :(. Toch wel grappig om gezien te hebben. Na dit ben ik weer ingestapt in de bus en heb de rest van de tour afgemaakt. Wel relaxt om in een open dak bus te zitten met ongeveer 35° .
De volgende dag zou ik samen met Helen naar haar broer Peter gaan. Echter, voordat we bij hem aankwamen gingen we eerst nog naar Phillip Island om naar een vriendin van Helen te gaan. Die woonden echt heel uniek, erg mooi huis op een nog betere locatie. Na even wat bij hun gegeten en gedronken te hebben vertrokken we naar Coronet Bay waar Helens broer was. Erg leuk om hem ontmoet te hebben! Daarnaast heb ik ook nog zijn dochter met haar man en 5 kinderen ontmoet. Heel familieuitje dus zo'n beetje, maar zij vonden het leuk om mij te zien en andersom!
27 januari vertrok ik weer richting de stad om mijn cadeautje voor Helen in orde te krijgen (een fotoboekje).
De volgende ochtend vertrokken we rond 07.20 richting Melbourne om de Tan walk te doen. Dit is rondom een park en is ongeveer een uurtje lopen. Wij gingen zo vroeg omdat de temperaturen later konden oplopen tot 38°. Daarna nog geholpen met boxen van het ene huis naar het andere te sjouwen omdat Helen binnenkort gaat verhuizen.
29 januari moest ik nog vroeger op omdat ik een vlucht moest halen die om 06.30 vanuit Melbourne naar Sydney vertrom om vervolgens weer vanuit Sydney naar Alice Springs te vliegen! Daar zou ik uiteindelijk rond 11.30 aankomen.
5 dagen later kwam ik alweer in Melbourne aan. Precies op tijd want de volgende dag (3 februari) zou ik om 23.25 weer in het vliegtuig naar huis zitten. Mijn fantastische reis zat er dus op. Dat betekent dan ook dat dit mijn allerlaatste update is op dit blog. Ik hoop dat jullie via dit blog een beetje op de hoogte zijn gebleven van mijn reis. Ik vind het erg leuk dat jullie mij via dit blog (of mijn oude: m-zwam.reismee.nl)  gevolgd hebben!

Voordat ik vertrok vond ik het best een lastige keuze om te gaan, maar achteraf kan ik zeker zeggen dat het de beste keuze is die ik tot nu toe gemaakt heb! Ik heb zoveel leuke en mooie dingen gedaan dat het bijna niet meer bij te houden is.

Cheers!

Link foto's:

1. Wim van Zwam:
    9 februari 2018
    Ben super blij dat je doorgezet hebt....
    Ervaring die jou in alles weer verder gebracht heeft.
    Bedankt voor alle mooie verhalen.