Albums

Albums 1 - 20 van 22

1. image

Melbourne (Deel 2)

Maandag 15 januari vertrok ik samen met Helen en Lauren naar Healesville Sanctuary. Dit was een plaats waar allemaal verschillende typisch Australische dieren waren. Heb onder andere kangoeroes, koala's, walibi's, dingo's en slangen gezien.…

51 foto’s

2. image

Outback met o.a. de Uluru!

Als afsluiting van mij geweldige tijd in Australië en Nieuw-Zeeland zou ik nog een laatste keer een tour met een groep boeken. Het was niet zomaar een tour, ik had namelijk een 3 daagse tour door de Outback naar onder andere Uluru geboekt. Moest wel…

61 foto’s

3. image

Melbourne (Deel 1)

8 januari was het dan alweer zover. Na een maand in het prachtige Nieuw-Zeeland te hebben gezeten, vertrok ik vanuit Christchurch weer naar Australië. Mijn eerste aanraking met de Australische ondergrond was in Sydney, want ik had geen directe vlucht…

39 foto’s

4. image

Lake Tekapo

Het was veer zover! We hadden de auto ingeleverd dus we moesten weer met de Kiwi Bus verder op stap. Opzich geen probleem want zo leer je meer mensen kennen, maar het zelf kunnen rijden in Nieuw-Zeeland was ook erg aantrekkelijk. Toch zaten we weer gezellig…

9 foto’s

5. image

Queenstown (inclusief de bungy jump)

Na Wanaka was het tijd voor het nog drukkere Queenstown. Omdat het nog steeds het drukste moment van het jaar is, waren er weinig plekken over om te overnachten. We waren dan ook blij dat er nog een camping vrij was in de buurt van Queenstown. De naam…

24 foto’s

6. image

Wanaka (inclusief Rhythm and Alps festival NYE)

Na het bezoeken van 2 oud reisgenoten in Fox Glacier zat onze tijd in Fox er al weer op. Zoals al eerder gezegd waren we genoodzaakt om vroeg weg te gaan i.v.m. het regelen van een slaapplek rondom Wanaka. Hoe eerder we er waren hoe meer kans er was.…

18 foto’s

7. image

Fox Glacier

Toen we rond 2 uur in Fox aankwamen gingen we meteen naar het cafeetje waar de meiden werkzaam waren. Het cafeetje heet cafe nevé en zij staan daar in de keuken. Nadat ze een half uurtje later klaar waren met werken gingen we met zijn vieren wat drinken…

2 foto’s

8. image

Franz Josef (inclusief skydive!)

De 27e was het alweer zover. We vertrokken richting Franz Josef. Dit was eigenlijk de enige datum die vast stond omdat ik de 28e een skydive geboekt had. Op de weg naar Franz Josef kwamen we nog langs Lake Mahinapua. Een erg mooi meer met op de achtergrond…

44 foto’s

9. image

Greymouth

Op tweede kerstdag waren we van plan om richting Greymouth te rijden. Op de weg van Westport naar Greymouth reden we langs de oceaan. Echt een hele mooie route om over te rijden. Daarnaast waren de Pancake Rocks op de route. Dit zijn eigenlijk rotsen…

20 foto’s

10. image

Westport

24 december kwamen we dan aan in Westport. Hier hadden we een campingplaats geboekt voor ons tentje voor 2 nachten. Dit was dus de plek geworden waar bij kerstavond en 1e kerstdag zouden zitten. Als eerste gingen we wat eten en drinken inslaan. Daarna…

6 foto’s

11. image

Hobbiton

Vandaag gingen we naar een van de grote toeristische attracties in Nieuw-Zeeland, namelijk Hobbiton Movieset! Oftewel, de huisjes van Frodo, Sam en Bilbo van Lord Of The Rings. Ik vond het erg leuk en inspirerend om het in het echt te zien. Dan pas valt…

23 foto’s

12. image

Abel Tasman National Park

Vanuit Nelson vertrokken we rond 10 uur 's ochtends richting Kaiteriteri. Onderweg maakten we een tussenstop in Richmond om naar de Kmarkt te gaan (groot warenhuis). We hadden ons namelijk bedacht en waren nu van plan om een tentje te gaan kopen…

21 foto’s

13. image

Picton

Eigenlijk was Picton geen tussenstop voor de Kiwi Experience bus, maar omdar ik vanuit Picton een auto ga huren samen met Veerle (meid van de groep waarmee ik vanuit A'dam naar Sydney vloog). Omdat we de 19e al aangkwamen in Picton en de 22e pas…

7 foto’s

14. image

Wellington

Vanuit River Valley vertrokken we rond 13.00 richting Wellington. In Wellington had ik voor het eerst (samen met half duitse/spaanse jongen Léon) een ander hostel geboekt dan de mensen van de bus. Was wel iets onhandiger want als we iets wilde afspreken…

6 foto’s

15. image

River Valley

Nadat we Taupo hadden verlaten vertrokken we als eerste richting Tongariro National Park om daar de Taranaki Falls Walk te doen. Met onze nog zware benen van de Tongariro Alpine Crossing van de vorige dag. Na een uur lopen kwamen we er aan en ik moer…

4 foto’s

16. image

Taupo

Mijn eerste stop in Nieuw-Zeeland met de Kiwi bus waar ik meer dan 1 nacht zou verblijven was Taupo (staat bekend om Lake Taupo). Op weg naar Taupo gingen we eerst de Redwoods Forest walk doen. Vond ik niet zo interessant. Daarna gingen we richting de…

24 foto’s

17. image

Rotorua

Opweg van Waitomo naar Rotorua gingen we eerst nog de Ruakuri Reserve Walk lopen waarna we onze reis naar Rotorua vervolgden. Deze walk was in de buurt van de Waitomo Caves, en had daardoor ook eek aantal kleine grotjes. Daarna gingen we naar een van…

4 foto’s

18. image

Waitomo

Waitomo was na Hot Water Beach de tweede stop van de Kiwi bus. Onderweg van HWB naar Waitomo hebben we de Karangahake Gorge Walk gedaan. Erg mooi om een aantal oude mijn wegen te zien, waar ze met van die karretje doorheen rijden. Daarna door naar Waitomo.…

12 foto’s

19. image

Hot Water Beach

Mijn eerste stop met de Kiwi Experience bus was Hot Water Beach. Op de weg naar Hot Water Beach hebben we de Cathedral Cove Walk nog gedaan, maar daarna was het toch echt tijd voor Hot Water Beach. Dit staat bekend om, je raad het al, het warme water.…

5 foto’s

20. image

Auckland

Op 9 december kwam ik dan aan in mijn eerste stop van het prachtige Nieuw-Zeeland: Auckland. Werd opgepikt door de broer van een kennis van ons. Samen met hem nog wat gedronken en gegeten en hij bracht mij richting het al geboekte hostel voor de avond.…