Lake Tekapo en Christchurch!

13 januari 2018 - Melbourne, Australië

Lake Tekapo:
Het was veer zover! We hadden de auto ingeleverd dus we moesten weer met de Kiwi Bus verder op stap. Opzich geen probleem want zo leer je meer mensen kennen, maar het zelf kunnen rijden in Nieuw-Zeeland was ook erg aantrekkelijk. Toch zaten we weer gezellig in de bus met als eindstation Lake Tekapo. Dit meer heeft eigenlijk, net zoals veel andere meren in NZ, de Southern Alps als achtergrond. Erg mooi dus! Maar voordat we daar aankwamen hadden we eersr nog een picknick stop aan Lake Pukaki. Ook dit is zo'n typische meer van Nieuw-Zeeland. Erg blauw water met de bergen op de achtergrond. Toch is het telkens weer erg fascinerend om te zien! Tijdens de picknick een aantal foto's van het meer geschoten voordat we weer verder gingen. Na Lake Pukaki hadden we nog 1 stop tussen Lake Pukaki en Lake Tekapo in. Dit was een stop om een foto te kunnen maken van een van de meest gefotografeerde kerkjes in heel Nieuw-Zeeland. Het was wel een klein kerkje maar de locatie ervan was wel echt mooi! Vervolgens bereikten we na het kerkje ons einddoel Lake Tekapo. In Tekapo heb ik voor de rest niet veel gedaan. We verbleven er ook maar 1 nacht, want de volgende ochtend vertrokken we naar het einddoel van onze buspas. Christchurch!

Link foto's:

Christchurch:
Op 5 januari kwamen we, na een tussenstop voor een fotomomentje, aan in Christchurch. Dit was voorheen de op één na grootste stad van Nieuw-Zeeland (na Auckland), maar door de best recente aardbeving is de populatie van Christchurch flink gedaald. Nu mag Wellington zich de op één na grootste stad van Nieuw-Zeeland noemen. Zelf vond ik Christchurch niet heel bijzonder. Zoals ik dat eigenlijk wel bij veel steden heb. Ben ook niet echt een stadsmens denk ik dan. Toch heb ik mij 4 dagen zien te moeten vermaken. Op de dag van aankomst regende het de hele tijd dus op die dag hebben we alleen wat eten ingeslagen en voor de rest niet veel gedaan. Gelukkig hadden we de eerste nacht een best wel luxe kamer wat een beetje op een hotelkamer leek (voor een hostel dan). Dus op de kamer hangen was niet zo'n probleem. De volgende dag zijn we eersr van kamer gewisseld waarna we met zijn tweeën (ja ik reisde nog steeds met Veerle ;) ) naar de film Pitch Perfect 3. Was wel meer een meidenfilm, maar ik vond het toch best grappig. De volgende dag vertrok Veerle vanuit Christchurch naar Melbourne met een overstap in Sydney, maar omdat haar vlucht van Christchurch naar Sydney 2,5 uur vertraging had, zat ze vast in Sydney. Zelf ben ik de volgende dag (8 januari) vanuit Christchurch naar Melbourne gevlogen. Ook ik had moest in Sydney overstappen. Mijn maand in Nieuw-Zeeland zat er dus helaas alweer op :(. Maar gelukkig komen er waarschijnlijk nog veel mooie dingen op mijn pad! Want, Australia here we go again!

PS: Ik heb geen foto's in Christchurch gemaakt, alleen video's.

Link video's:

1. Irma Loenen:
    13 januari 2018
    Ha lieve Mika,

Geniet nog lekker in Melbourne bij je verre 'tante'. Helen en Lauren + huisgenoot en niet te vergeten de drie honden😍. Morgen veel plezier met Veerle en we hopen dat het weer vanaf morgen ook weer iets beter zal gaan worden! Ciaooooo
  2. Wim van Zwam:
    21 januari 2018
    Mika, geweldig dat je alles zo bijhoudt. Kunnen we meegenieten en dat lukt aardig.
    Bedankt!