Abel Tasman National Park

Vanuit Nelson vertrokken we rond 10 uur 's ochtends richting Kaiteriteri. Onderweg maakten we een tussenstop in Richmond om naar de Kmarkt te gaan (groot warenhuis). We hadden ons namelijk bedacht en waren nu van plan om een tentje te gaan kopen met matje en al. Met onze tent spullen op zak reden we daarna verder naar Kaiteriteri. Dit is een plaatsje voor Abel Tasman. Hier hebben we de auto aan het strand geparkeerd en om te gaan zonnen! Na verloop van tijd hadden we dat eigenlijk ook wel gezien en gingen we verder naar Abel Tasman. Omdat we daar redelijk laat aankwamen hadden we niet veel tijd om het Abel Tasman National Park te verkennen, maar we hebben toch 1,5 tot 2 uur door het nationale park heengelopen. Erg mooie kustlijn! Na de loop was het tijd om het belangrijkste voor die dag te regelen: een slaapplek. Gelukkig was er nog een campingplaats vrij na een gecancelde boeking bij The Barn. Dit was wel echt een unieke locatie. Het lag namelijk vlak voor de ingang van het nationale park. Op het begin was het nog even puzzelen met het in elkaar zetten van de tent, maar dat was uiteindelijk niet zo heel lastig. De volgende dag waren we van plan om met de auto naar de andere kant van het park te rijden (je kan er niet recht doorheen, je moet er echt omheen rijden) wat ons in totaal ongeveer 4 uur gekost heeft (heen en terug). Maar het was zeker de moeite waard. We gingen namelijk naar de Wainui Falls toe. En die was toch wel iets spectaculairder dan eentje die ik al eerder had gezien in Tongariro National Park. Na dit uitje gingen we weer naar onze kampeerplek toe. De daarop volgende dag moesten we om 10 uur alweer vertrekken. Dit keer was onze bestemming Westport!