Rotorua

Opweg van Waitomo naar Rotorua gingen we eerst nog de Ruakuri Reserve Walk lopen waarna we onze reis naar Rotorua vervolgden. Deze walk was in de buurt van de Waitomo Caves, en had daardoor ook eek aantal kleine grotjes. Daarna gingen we naar een van de grote toeristische attracties in Nieuw-Zeeland, namelijk Hobbiton Movieset! Oftewel, de huisjes van Frodo, Sam en Bilbo van Lord Of The Rings. Ik vond het erg leuk en inspirerend om het in het echt te zien. Dan pas valt je op hoeveel gedetailleerd werk er eigenlijk aan te pas komt. Ze houden met (bijna) alles rekening. Ook was het grappig om te ervaren hoe de huisjes in grootte verschillen terwijl dat op de film niet te zien is. Zeker een aanrader om naartoe te gaan als iemand dat ooit van plan is ;). Vervolgens vertrokken we nu naar Rotorua. In Rotorua heb ik ervoor gekozen om geen activiteiten te boeken en zelf te kijken wat er allemaal op loopafstand is. Zo vond ik onder andere allemaal kleine waterplassen waar het water bijna aan het koken was. Dit door de geo thermische krachten. Het bracht alleen wel een stinkende geur met zich mee. Dus wat dat betreft vond ik het niet erg toen ik de volgende dag (14 december) naar Taupo vertrok.

Foto’s 1 - 4 van 4   |

Van reisblog naar fotoboek