Taupo

Mijn eerste stop in Nieuw-Zeeland met de Kiwi bus waar ik meer dan 1 nacht zou verblijven was Taupo (staat bekend om Lake Taupo). Op weg naar Taupo gingen we eerst de Redwoods Forest walk doen. Vond ik niet zo interessant. Daarna gingen we richting de Huka Falls. Dit was wel erg spectaculair om te zien. Had verwacht om een normale, kleine waterval te zien, maar dat was niet zo. Het was een erg krachtige grote waterval waar je niet in terecht zou willen komen. Wel gek dat water zoveel kracht kan hebben. Na dit gezien te hebben vertrokken we naar ons einddoel Taupo. Eenmaal aangekomen in Taupo ging ik vroeg slapen, want de volgende dag (15e) werd ik om 05.20 al opgepikt om de Tongariro Alpine Crossing te lopen! Dit was, ondanks dat de tocht mij 7,5 uur berg op en af lopen gekost heeft, het mooiste wat ik tot nu toe gedaan heb op mijn reis. Het weer zat ook mee dus we konden van hele mooie uitzichten genieten. Heb zelf de Mount Ngauruhoe (Mount Doom in Lord Of The Rings) beklommen, maar kon helaas niet net zoals Frodo de ring in het vuur gooien. Was erg lastig om te klimmen vanwege alleen maar losliggende stenen op de helling. Je gleed daardoor steeds uit als je een stap wilde zetten. Toch ben ik blij dat ik het grootste deel wel geklommen heb. Na het beklimmen van de Mount Doom ging ik de Alpine Crossing over. In totaal waren er drie vulkanen: Mount Ngauruhoe, Mount Tongariro en Mount Ruapehu. En er waren ook erg mooie meren te bezichtigen (zie foto's). Dit was dus zo'n beetje het mooiste wat ik tot nu toe gedaan en gezien heb. Toen ik terugkwam in Taupo na de 20 kilometer lange Alpine Crossing ben ik nog naar het strand gelopen om de zondersondergang te zien! Om de volgende dag richting River Valley te vertrekken.