Wanaka (inclusief Rhythm and Alps festival NYE)

Na het bezoeken van 2 oud reisgenoten in Fox Glacier zat onze tijd in Fox er al weer op. Zoals al eerder gezegd waren we genoodzaakt om vroeg weg te gaan i.v.m. het regelen van een slaapplek rondom Wanaka. Hoe eerder we er waren hoe meer kans er was. Op de weg van Fox Glacier naar Wanaka zijn we dan ook niet vaak gestopt, maar de plek waar we stopten (Lake Mahinapua) was wel wel erg mooi! Mooi groot meer met op de achrergrond de Southern Alps. Hier hebben we dan ook een een uurtje doorgebracht voordat we weer richting Wanaka vertrokken. De route naar Wanaka toe was trouwens heel erg mooi. Je reed als het ware in het dal van alle bergen met de hele tijd of een meer of een riviertje naast je. Het werd de bestuurder lastig gemaakt om zijn ogen op de weg te houden ;). Eenmaal in Wanaka aangekomen kwamen we erachter dat Wanaka toch wel iets populairder en veel dichter bevolkt is dan de andere steden die we gezien hebben. Het was een hels karwei om een parkeerplek voor de auto te vinden. Toen het gelukt was gingen we gelijk maar even boodschappen doen en naar het informatiecentrum. Hier kregen we te horen dat er waarschijnlijk nog wel plek was bij Lake Outlet Holiday Park. En ja hoor! We konden er nog terecht voor 3 nachten (30 december t/m 2 januari). De eerste avond hebben we eigenlijk niet veel gedaan. De volgende ochtend moesten we weer richting het centrum van Wanaka om iemand op te pikken die bij ons zou slapen tijdens NYE. Hij was ook een NL'er en heette Jeroen. Hem naar onze campingplaats gebracht en daarna hebben we nog een berg beklommen om een beter uitzicht te krijgen over de meren. Toen weer terug naar de camping en direct weer door naar Wanaka omdat de bus naar het Rhythm and Alps festival vanuit Wanaka vertrokken. Om 3 uur 's middags kwamen we met zijn drieën (Jeroen, Veerle en ik) aan bij het festival en 5 minuten later hadden we met Romi en Maartje afgesproken. Toen waren we ineens met zijn 5en. Ik vond het erg gezellig om met de groep op een festival te zijn en samen NYE te vieren, maar ik vond de muziek niet heel geweldig  (Techno muziek). Toen het zover was viel de hoeveelheid vuurwerk wel een beetje tegen. Maar het bevestigde wel dat we alweer in 2018 zaten (terwijl het in NL nog pas 12.00 in de middag was). Rond 3 uur vertrokken we weer richting Wanaka met de bus, want 12 uur lang op een festival zijn is toch best lang. Zeker als het niet echt je muziekstijl is. Maar goed, we kwamen daardoor rond half 4 weer in Wanaka aan en we hadden geen idee hoe we weer bij onze campingplaats konden komen. Taxi gebeld maar die namen niet op. Elke taxi die je probeerde aan te houden reed gewoon langs je. Toen vonden we maar dat het tijd was om terug te lopen (zou iets van 1,5 uur lopen zijn). Maar na even lopen was er toch nog een taxi die ons wel mee wilde nemen. Uiteindelijk dus veilig in mijn eigen tentje beland. Een paar uurtjes later werden we alweer wakker. En sinsdien hebben we eigenlijk de hele dag op het strand gelegen. Het was ook wel echt het weer daarvoor. Jeroen bleef nog 1 extra nacht bij ons slapen en 2 januari vertrok zowel Jeroen als Veerle en ik vanuit Wanaka naar Queenstown. Het enige verschil was dat Veerle en ik met de auto gingen en Jeroen met de bus.