Westport

24 december kwamen we dan aan in Westport. Hier hadden we een campingplaats geboekt voor ons tentje voor 2 nachten. Dit was dus de plek geworden waar bij kerstavond en 1e kerstdag zouden zitten. Als eerste gingen we wat eten en drinken inslaan. Daarna gingen we eigenlijk meteen door naar iemand die we al een keer eerder (in River Valley) hadden ontmoet. Na wat rondvragen bij zijn hostel kwamen we erachter dat er een aantal mensen na het eten de zonsondergang vanaf het strand wilden zien. Dat hebben wij dan ook maar gedaan, maar helaas waren wij te laat met voor de zonsondergang omdat het eten maken wat uitliep ;). Het was wel een raar gevoel om tijdens kerstavond tot ergens 's nachts op het strand te kunnen zitten met korte broek en korte mouwen, maar ik moet wel toegeven dat we er wel een kampvuur bij gemaakt hadden dus dat scheelde ook weer. Op 1e kerstdag hebben we eigenlijk niet eens zoveel gedaan. Was een rustige dag waarin we wel nog even naar het strand gingen. Voor in de avond hadden we vlees ingeslagen om te gaan barbecuen. Ook weer iets van mijn bucketlist af: BBQen tijdens kerst. Na het BBQen begon het helaas te regenen. En wij wisten nog niet zo zeker of onze tent helemaal waterdicht was, dus dat werd maar afwachten… Toen was er ook nog eens een luchtalarm wat midden in de nacht  (03.15) afging, maar gelukkig was het alleen een waarschuwing. Een paar uurtjes later werden we wakker en kwamen we erachter dat, door de tent in en uitlopen tijdens de regen, de tent toch wel een beetje nat van binnen was. Helaas… Gelukkig nog genoeg tijd gehad om de spullen te drogen voordat we op tweede kerstdag richting Greymouth vertrokken.